Barrot de pont

Aller en bas

Barrot de pont  Empty Barrot de pont

Message  Olivers Historic Shipyard le Mar 26 Nov 2019 - 10:19

Bonjour,

i have a question about the deckbeam. A lot of books and collegues tell that they use one contour to create all the deckbeams.
If i follow the deck beam clamp (green) from my planset i will get different deck beams. The contour from the hull isn´t constant
and if  i have to follow the middlecurve from the deckbeam and the green clamps its look like on my cad-drawing.
I need to know where is the truth in this detail. The deck has different arcs ?
Or the clamps follows the deckbeams ? Who is the master in this game ?

Thank you

Barrot de pont  Unbena15
Olivers Historic Shipyard
Olivers Historic Shipyard

Messages : 35
Date d'inscription : 16/07/2018
Localisation : Munich

Revenir en haut Aller en bas

Barrot de pont  Empty Re: Barrot de pont

Message  G. Delacroix le Mar 26 Nov 2019 - 10:42

Bonjour,

Pour tracer les baux, on utilise le tracé du maître-bau (le plus grand donc) que l'on raccourcit par ses extrémités, voir les flèches rouges. On ne s'appuie pas sur la bauquière mais sur le livet du pont.

----------
To draw the deck-beams, we use the layout of the master-beam (the largest so) that is shortened by its ends, see the red arrows. Do not rely on the deck-clamp but on the deck-line.

Barrot de pont  Baux10

_______________________________________________
Marine et Modélisme d'Arsenal... le site !
G. Delacroix
G. Delacroix
Admin

Messages : 7979
Date d'inscription : 21/05/2010
Localisation : Toulouse

http://www.gerard-delacroix.fr

Revenir en haut Aller en bas

Barrot de pont  Empty Re: Barrot de pont

Message  Olivers Historic Shipyard le Mar 26 Nov 2019 - 15:05

Thank you very much, Gerard. This was a great help Barrot de pont  743347 I love you
Olivers Historic Shipyard
Olivers Historic Shipyard

Messages : 35
Date d'inscription : 16/07/2018
Localisation : Munich

Revenir en haut Aller en bas

Barrot de pont  Empty Re: Barrot de pont

Message  Olivers Historic Shipyard le Mer 27 Nov 2019 - 7:27

Bonjour,

i have corrected may clamps (mangenta)  now with a constant deck beam (white, middlecurve).
I have a another question. Blue is the loadwaterline. In everey plan (the plans, that i know) from the ancre-universe the
angle between the keel and the frames are 90 degree. For me this makes sense.
But in the Water then the frames, the hull, the gunports, are crooked then ?
The frames never has 90 degrees to the waterloadline, or ?

---------
J'ai corrigé mes bauquières (mangenta) maintenant avec un bau de pont constant (blanc, courbe au milieu).
J'ai une autre question. Le bleu est la ligne de flottaison. Dans tous les plans (les plans que je connais) de l'univers ANCRE, l'angle entre la quille et les couples est de 90 degrés. Pour moi, cela a du sens.
Mais dans l’eau, les couples, la coque, les sabords sont "tordus" ?
Les couples n'ont jamais 90 degrés à la ligne de flottaison, ou bien ?

Thank you

Barrot de pont  Unbena17
Olivers Historic Shipyard
Olivers Historic Shipyard

Messages : 35
Date d'inscription : 16/07/2018
Localisation : Munich

Revenir en haut Aller en bas

Barrot de pont  Empty Re: Barrot de pont

Message  G. Delacroix le Mer 27 Nov 2019 - 10:52

Bonjour,

Attention, comme je vous l'ai indiqué dans le message précédent, les baux se repèrent sur le livet de pont, pas sur la bauquière.
Barrot de pont  Livet10



Pour la perpendicularité des couples, les informations varient. Sachant que le navire est construit sur une cale de construction dont la pente est d'un douzième (un pouce de pente pour un pied de longueur) un traité donne les couples perpendiculaires à la quille, un autre à la ligne de flottaison, un troisième des couples parfaitement verticaux, il est difficile d'en extraire une théorie. Chaque constructeur (ou chantier) semble avoir sa propre façon de construire.
Dans l'univers ANCRE, comme vous dites, Jean Boudriot a choisi de placer les couples perpendiculaires à la quille ce qui est le plus simple pour construire un modèle et fait partie des pratiques des chantiers.
Notez que ce détail n'a pas vraiment grande importance puisque l'inclinaison de la ligne de flottaison est sujette à varier et que la différence d'inclinaison d'un sabord par exemple est d'environ un pouce, 27 mm. Sur un navire en mer, ça n'a pas beaucoup d'importance.

-------------
Attention, as I told you in the previous message, the beams are located on the deck-line, not on the deck-clamp (see the picture above).

For the perpendicularity of the frames, the information varies. Knowing that the ship is built on a slipway whose slope is one-twelfth (one inch of slope for one foot in length) one treaty gives the frames perpendicular to the keel, another at the waterline, a third frames perfectly vertical, it's difficult to extract a theory. Each builder (or shipyard) seems to have his own way of building.

In the ANCRE universe, as you say, Jean Boudriot chose to place the frames perpendicular to the keel which is the simplest to build a model and is part of the shipyard practices.
Note that this detail does not really matter because the inclination of the waterline is subject to variation and the difference in inclination of a gunport, for example, is about one inch, 27 mm. On a ship at sea, it does not matter much.

Barrot de pont  522816

_______________________________________________
Marine et Modélisme d'Arsenal... le site !
G. Delacroix
G. Delacroix
Admin

Messages : 7979
Date d'inscription : 21/05/2010
Localisation : Toulouse

http://www.gerard-delacroix.fr

Revenir en haut Aller en bas

Barrot de pont  Empty Re: Barrot de pont

Message  Olivers Historic Shipyard le Mer 27 Nov 2019 - 23:36

Gerard, i did understand you. I think so.... The deck has two centercurves. The curves are from the section M (it´s a Radius 1187mm), and the length from the Deck in X which is a curve as well.
I have now the same Deckcontour in every point of the deck. The magenta lines are a intersection between the lower surface from the deck and the innersurface from the hull.
Finaly the clamps are the result from the contour from the hull and the deck if i understood you correctly.

Barrot de pont  Unbena18

Thanks for the input about the angle of the frames.
I will continue for my next projects with the 90 Degree between the keel and the frames. POF-Buiding is difficult enough. Also without bizarre angles in the timbers.....
The HMS Speedy here is an interesting example. Its an original drawing from the NMM.

Barrot de pont  Unbena19
Olivers Historic Shipyard
Olivers Historic Shipyard

Messages : 35
Date d'inscription : 16/07/2018
Localisation : Munich

Revenir en haut Aller en bas

Barrot de pont  Empty Re: Barrot de pont

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Revenir en haut


 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum